Homestylinghemmet: Sovrummet




Jag fick för mig att göra en egen sänggavel och det hela blev ju himla bra. Det var rätt mycket jobb eftersom jag klätt alla knappar själv och så vidare men over all så var det värt det. Själva sängen är från Ikea och är en extra hög. Kontinental som det kanske kallas. 
 
Sängborden hade vi som barskåp i vår förra lägenhet och de kommer från Kartell och är ihopbyggbara på massa sätt. Modulerna heter Componibili.  
 
Kuddfodralen kommer fårn H&M home och är jävla snygga tycker jag. Lampan i taket har vi snickrat ihop själva med hjälp av tre kopparfärgade lampskärmar från IKEA. 
 
Det lila bordet vid fönstret heter lövet och är designat av Gillig Lundgren och såldes på KEA -56. Historien säger att det var det lilla bordet som gjorde att IKEA började med sin "skruva ihop hemma"-idé då benen skruvades bort och packades i ett platt paket. Historialektionen slut.
 
I fönstret står det två kopparfärgade ljuslyktor från H&M home för att vara matchi matchi med taklampan. 
 
That's pretty much it folks. 
 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken underbar "tavla", "carpe that fucking diem." Jag har denna exakta affisch som bakgrund på min iphone.. =)

2012-09-18 @ 16:11:32
Postat av: Besarta

Vilken underbar "tavla", "carpe that fucking diem." Jag har denna exakta affisch som bakgrund på min iphone.. =)

2012-09-18 @ 16:11:55
URL: http://observator.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0